වෙළඳසැල් වලින් අටවන මේ මනෝවිද්‍යාත්මක උගුල් වලට ඔබත් රැවටුනාද බලන්න

 

අපි සමහර වෙලාවට සුපර් මාර්කට් එකකට යන්නෙ අත්‍යාවශ්‍ය බඩුවක් දෙකක් මිලදී ගන්නයි. ඒ උනත් ඒ ගන්න හිතන් හිටි දේවල් වලට අමතරව ගන්න හිතුවෙවත් නැති දේවලුත් මලුවලට පුරවගෙනයි හුඟක් වෙලාවට අපි ඒකෙන් එළියට එන්නෙ නේද? අන්තිමට හිතුවෙවත් නැති ලොකු ගාණකුත් වියදම් වෙලා.

කොහොමද මෙහෙම වෙන්නෙ? ඔයාල නිකමටවත් හිතල තියනවද ඒ ගැන? නෑ නේද?

හරි අපි කියන්නම් එහෙම වෙන්නෙ කොහොමද කියල.

ඕගොල්ලො නොදන්නවට ඔයාලව වැඩිපුර බඩු ගන්න පොළඹවන්න සුපර් මාකට් විසින් අටවපු මනෝවිද්‍යාත්මක උගුල් බොහොමයක්ම තියනවා. ඔයාල සාප්පුවට ඇතුලු වෙන තැන ඉඳල පිටවෙන තැන දක්වා මේ දේවල් ක්‍රියාත්මකයි. අපි බලමුද මේ දේවල් මොනවද කියල. මේ දේවල් ගැන දැනුවත් උනොත් ඔයාලගේ ආර්ථිකේටමයි වාසි.

 

1. ඇස් මට්ටමේ බඩු
Source – moneycrashers.com
Source – moneycrashers.com

සුපර් මාර්කට් එකක තට්ටු කිහිපයකින් යුතු රාක්ක වල තමයි බඩු අසුරලා තියෙන්නෙ. මේ තට්ටු වලින් ඔබේ ඇස් මට්ටමට සහ අත පොවන මට්ටමට සමාන තට්ටු වල තමයි ගණන් වැඩිම සහ මාකට් වලට ලාභ වැඩියෙන් ලැබෙන බඩු අසුරන්නෙ. හැබැයි ඔබ පහත රාක්ක දිහාත් ටිකක් විමසලා බැලුවොත් හුඟක් වෙලාවට සාධාරණ මිලෙන් යුතු හොඳ භාණ්ඩ හම්බුවෙන්න ඉඩ තියනවා.

 

2. අත්‍යාවශ්‍යම බඩු තියන තැන
Source – imgur.com
Source – imgur.com

අපි නිතර මිලදී ගන්න අත්‍යාවශ්‍යම බඩු වන හාල්, මස් මාලු, කිරි, බිත්තර වගේ දේවල් සාප්පුවට ඇතුලු උන හරියෙම තිබ්බනම් කොච්චර ලේසිද නේද? ඒ උනත් මේ දේවල් විකුණන්න තියෙන්නෙ සාප්පුවෙ මැද හරියෙ හෝ කෙළවරකට වෙන්නයි. අත්‍යවශ්‍ය බඩු හොයාගෙන රාක්ක අතරින් ඇවිදින අතරේ අනිත් රාක්කවල ලස්සනට ප්‍රදර්ශනය කරල තියන අමතර භාණ්ඩ වලටත් අපේ ඇස් යොමු කරන්න තමයි එහෙම කරන්නෙ.

 

3. ලොකු Carts
Source – forbesindia.com
Source – forbesindia.com

අත්‍යවශ්‍ය බඩු කීපයක් විතරක් මිලදීගන්න යන දවසක කවදාවත් තල්ලු කරන බඩු කරත්තයක් ගන්න එපා. ඒ මගින් වැඩිපුර බඩු ගන්න ඔබේ මනස පොළඹවනවයි කියන එක පරීක්ෂණ මගිනුත් ඔප්පු වෙලා තියනවා. බඩු කීපයක් විතරක් ගන්න හිතන් යන වෙලාවලට කාට් එකක් නොගෙන අතින් එල්ලාගෙන යන බාස්කට් එකක් අරගන්න මතක තියාගන්න

 

4. හම්මේ සුවඳ
Source – alexoloughlinintensestudy.wordpress.com
Source – alexoloughlinintensestudy.wordpress.com

දැන් දැන් සුපර් මාර්කට් හැම එකකම වගේ බේකරි එකකුත් තියනවා. මේවා සාප්පුවට ඇතුල් වෙන ස්ථානයට කිට්ටුවෙන් තිබෙන නිසා අපි ඇතුලු වෙද්දීම පාන් බනිස් බේක් වෙන සුවඳවලින් අපේ නහයවල් පිරෙනව. මේ දේවල් ඔබට නොදැනීම ඔබේ ඛේට ග්‍රන්ථි ක්‍රියාත්මක කරවීමටත් කුසගිනි ඇතිකරවීමටත් සමත් වෙනවා.

මේකෙන් වෙන්නෙ අනවශ්‍ය විදිහට ආහාර ද්‍රව්‍ය පිළිබඳ ඔබේ හිතේ ආශාවක් ඇති කරවන එකයි. එතකොට බේකරි ආහාර විතරක් නෙමෙයි වෙනත් අනවශ්‍ය  ආහාර ද්‍රව්‍ය ගන්නත් ඔබ නොදැනුවත්වම පෙළඹෙනව.

 

5. පළතුරු රාක්ක
Source – livingmallorca.net
Source – livingmallorca.net

බොහොමයක් සාප්පු වලට ඇතුලු වුණ ගමන් අපේ ඇසට දකින්න ලැබෙන්නෙ පළතුරු රාක්කයි. එක එක පාට එක එක වර්ගෙ රසවත් පළතුරු ලස්සනට ප්‍රදර්ශනය කරල තියනවා.

මේවාගේ වර්ණ මගින් බඩු මිලදී ගන්න සැරසෙන අපිට නොදැනුවත්වම අපේ මානසික මට්ටම සතුටුදායක තත්ත්වයකට පත් කරවනවා. වෙළඳසල ගැන මිත්‍රශීලී හැඟීමක් ඇති කරවන්නත් මේ වර්ණ සමත් වෙනවා.  ඉතින් මිත්‍රශීලී පරිසරයක සන්තෝසෙන් බඩු මිලදීගන්න ගියාම ඊළගට වෙන දේ ඉතින් අමුතුවෙන් කියන්න ඕනෙ නෑනෙ නේද?

 

6. 99න් අහු උනා
Source – thefw.com
Source – thefw.com

මේකනම් වැඩි දෙනෙක් දන්න දෙයක් උනාට ආයෙත් මතක් කරන එක හොඳයි කියලා හිතුවා. ඒ තමයි මේ 99 සෙල්ලම. රුපියල් 200 වෙනුවට රුපියල් 199 හැටියට දැම්මම අපේ ඔලුවට දැනෙන්නෙ රුපියල් එකසිය ගාණක බඩුවක් මිලදී ගත්ත හැටියටයි. අන්තිමේදි එහෙම බඩු කීපයක් මිලදී ගත්තම අපි හිතන්නෙත් නැති වැඩි මුදලක් වියදම් වෙලා.

 

7. ෆ්‍රෙෂ් පළතුරු සහ එළවලු
Source – choice.com.au
Source – choice.com.au

සුපරි වෙළඳසැල් වල විකුණන්න තියන පළතුරු වලට නිතර වතුර ස්ප්‍රේ කරනව. තෙතමන ගතියට පේන නිසා මේවා හරි නැවුම් පළතුරු කියල අපේ හිත රවට්ටන්නයි මෙහෙම කරන්නෙ. නමුත් ඇත්තටම වෙන්නෙ මෙහෙම වතුර ස්ප්‍රේ කිරීම නිසා ඒවායේ බර වැඩිවීම වගේම ඉක්මනට නරක් වෙන්න බලපාන එකයි.

 

8. ගොඩක් ගත්තම ගාණ අඩුයි
Source – blog.runkeeper.com
Source – blog.runkeeper.com

අපි ගොඩක් විට දකින දෙයක් තමයි කිහිපයක් එකට ගත්තම ගාන අඩුයි කියල විකුණන ඒවා. සමහර වෙලාවට මෙහෙම දේවල් දැක්කම් ඒ ලැබෙන සුලු ලාබෙ නිසා අපි පටස් ගාල මේව මිලදී ගන්නවා. ඒත් අපි හිතන්න ඕන කාරණයක් තමයි එහෙම කීපයක් මිලදී ගන්න එක අපේ පරිභෝජන රටාවට ගැලපෙනවද කියල. ලාබ නිසා අනවශ්‍ය ප්‍රමාණ අරන් නරක් උනාම හෝ කල් පැන්නාම විසි කරල දානවට වඩා අවශ්‍ය ප්‍රමාණය අරන් සැනසෙන එක වාසිදායකයි.

 

9. වෙලාව කීයද?
Source – redbookmag.com
Source – redbookmag.com

මොන දේ තිබ්බත් බොහෝ සුපර්මාර්කට් වල හොයාගන්න නැතිදෙයක් නම් තියනවා. ඒ තමයි වෙලාව ටිකක් බලාගන්න ඔරලෝසුවක්. මේ වෙළඳසැල් වලින් උත්සාහ කරන්නෙ පුලුවන් තරම් කාලයක අපිව බඩු අතර අතරමං කරල ඒ මගින් වැඩි මුදලක් වැය කරවන්න සලස්වන්න. වෙලාව පෙන්නන ඔරලෝසුවක් නැති නිසා කාලය ඕනෑවට වඩා ගතවෙලා කියල හැඟීමක් අපිට දැනෙන්නේ නැහැ.

 

10. යන ගමනුත් ගමු
Source – confectionerynews.com
Source – confectionerynews.com

තමන්ට අවශ්‍ය බඩුත් අනවශ්‍ය බඩුත් අරගෙන ගෙවීම් කවුන්ටරය ගාවට එන ඔබව අල්ලගන්න එතනත් පොඩි උගුලක් තියනවා. ඒ තමයි ගෙවීම් කවුන්ටරය ගාව තියන චොකලට් ආදී රසකැවිලි වර්ග. මෙච්චර රාක්ක තිබෙද්දි මේවා කවුන්ටරය ගාව තියන එකේ තේරුම් මොකක්ද කියල හිතුවද?

වෙහෙසකර හෝ තෘප්තිමත් ෂොපින් කිරීමකට පස්සෙ පොඩි රසකැවිල්ලක් රස විඳින්න ඔබේ හිතට බල කරන්නයි එහෙම කරන්නෙ.

 
Cover Image Source – moneycrashers.com